בס"ד

ביחד ננצח

החלפת גוף חימום בדוד

שמו בהחלט מסגיר את תפקידו, וייעודו של גוף החימום בדוד המים הוא להבטיח את זרימתם של המים החמים בעת הרחצה באמבט או עבור מי מאתנו המעוניין לרחוץ את כליו במים חמימים.

כמו כל מכשיר חשמלי, עייפות החומר עושה את שלה, וגוף החימום מתקלקל כתוצאה מהימצאותה של אבנית העוטפת אותו מכל עבר, עקב שימוש חוזר שוב ושוב שלבסוף נותן את אותותיו, ולעתים אף נשרף כתוצאה משימוש מרובה.

מה עושים? ומתי מחליפים?

בדיקה של חשמלאי תאפשר להבין אם עלינו להחליף את גוף החימום של הדוד, וזאת במקרים של גוף חימום מקצר כתוצאה מתקלה מסוימת, או אם מדובר בסיפור נרחב יותר המקיף גם את הפלאנג.

חשוב לציין: החלפת גוף חימום בדוד מים, מוכרחה להתבצע על-ידי חשמלאי, כלומר איש שיש לו רישיון רשמי לעסוק בחשמל. מדובר במתקן חשמלי לכל דבר ועניין, מתקן עם התקן חשמלי וסטנדרטים אשר מבטיחים את בטיחותם של דיירי הדירה, הבית או הבניין.

במסגרת הבדיקה של הדוד, נבחן גם את התרמוסטט; הוא למעשה מכשיר המונע חימום יתר של הדוד, ושומר על גוף החימום כדי שלא יישרף. כך למשל, אם שכחתם את הדוד החשמלי דולק למשך שעות מרובות, הוא יגן עליו ויפסיק את פעילותו בטמפרטורה המתאימה.

בעיה אחת, יכולה להצביע על תקלות מקבילות שהובילה לדוד התקול.

ההמלצה הגורפת היא שאם מחליפים את גוף החימום, הרי ש'על הדרך' חשוב להחליף גם את הפלנאג וגם את התרמוסטט. באופן הזה, נדע שכל מערכת החשמל תקינה וחדישה. זוהי כמובן המלצה בלבד, ושיקולים כלכליים בהחלט יכולים להילקח בחשבון.

דוגמה לתרמוסטט:

תרמוסטט לפני התקנה

מהו פלאנג' בעצם?

ייתכן מאוד וזוהי לא הפעם הראשונה שפגשתם במונח פלאנג'.

את הפלאנג' אנחנו נוהגים לתאר פעמים רבות בהקבלה לקומקום חשמלי, ולו ספירלה מתחממת ותרמוסטט. כאשר אנחנו מוציאים את הפלאנג', זהו ממש רכיב שדומה לאותה ספירלה המצויה בתחתית הקומקום.

הפלאנג' הוא תושבת מתכתית עם ברגים שעליה ממוקם גוף החימום עצמו. במרבית הפעמים, כאשר נוציא את הפלנאג' (בעברית: אוגן), אנו נגלה כי הוא התמלה באבנית אשר מנעה מבעדו לגעת באופן ישיר עם המים.

מחיר החלפת גוף חימום בדוד

כפי שניתן לראות, החלפת גוף החימום של הדוד יכולה להסתכם ברכיב אחד בודד או לעתים בהחלפת כלל המערכת.

החלפת גוף חימום ללא פלאנג לרוב ינוע בין הטווחים של 400 ועד ל-700 שקלים פלוס מע"מ. יש לקחת בחשבון את תנאי השטח המדוברים, אם דוד המים מצוי בקרבת הדירה או שמא על גג או באזור מסוים בעל נגישות נמוכה.

אם כך, להחלפת גוף חימום בדוד מחיר שאותו לא ניתן לומר באופן חד-משמעי, עד לביקורו של איש המקצוע.

גוף חימום לדוד חשמלי:

גוף חימום לדוד חשמלי

ומתי מומלץ להחליף את כל הדוד?

לעתים אנו נשאלים באם מומלץ להחליף את כל הדוד, או שמא רק רכיב כזה או אחר.

נציין כי לרוב אם צריך להחליף את גוף החימום של הדוד, הרי שכדאי גם להחליף את הפלאנג'. רמות האבנית הגבוהות שבמים בישראל באופן וודאי, עטפו את הפלאנג' באבנית, ולכן מומלץ להתחדש במערכת חדשה לחלוטין.

באשר להחלפתו של כלל הדוד, הרי שקודם כל, דעו כי מדובר בסכום שונה לחלוטין וגבוה יותר מעבודה נקודתית. אם מדובר בדוד מים נושן, הרי שכדאי שטכנאי דודים יבחן אותו, ויבדוק את תקינותו. כל עוד לא ניכרים מאפיינים המרמזים על היחלשות החומר, אין כל סיבה לעשות זאת.

תיקון תקלות בדוד

התייעצו איתנו

אנו בחברת 'החשמל והזרם' שמחים לעמוד לשירותכם בכל שאלה והתייעצות.

אנו דוגלים בשירות מקצועי ואדיב, שקיפות מלאה לכל אורך התהליך ומחירים הוגנים.

אנו זמינים בעתות חירום, למעט כניסת השבת, ונכונים להגיע גם בשעות הליל המאוחרות.

המידע עשוי להועיל לאדם נוסף? שתפו אותו :)

דילוג לתוכן