בס"ד

ביחד ננצח

התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי

בעוד שבעבר דבר שכזה היה נשמע עתידני או שמור למתי מעט, הרי שכיום יותר ויותר רכבים חשמליים עולים על כבישי ישראל, והמגמה הגלובלית מאותתת לנו כי אין מדובר בטרנד חולף.

מן הצד האחד, רכב חשמלי לחלוטין מהווה חיסכון עצום בהוצאות הדלק החודשיות, ומן הצד האחר, עלינו להיות בטוחים כי במקום הסמוך אלינו ישנה עמדת טעינה לרכב חשמלי, ועדיף לכול שהיא תימצא ממש בסמוך לבית.

התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי בבית פרטי ובבניין מוכרחה להתבצע על-ידי חשמלאי מוסמך המיומן בנושא, וכן לבצע את כל השינויים הנדרשים להשמשת העמדה לרבות התקנתו של המפסק הנדרש בלוח החשמל.

ובפירוט נרחב יותר – כיצד עורכים חיבור שקע חשמל לרכב?

התקנת עמדות טעינה לרכבים חשמליים מתחלקת לשתי אפשרויות: התקנה בבית משותף או התקנה בבית פרטי.

התקנת עמדת טעינה לרכב בבית פרטי

התקנה זו היא יחסית פשוטה, וזאת כיוון שאין לנו עוד שותפים או שכנים אשר צריכים להיות מעורבים בתהליך.

מן הרגע שבו תזמינו את החשמלאי למתן השירות, הרי שמתפקידנו לערוך סריקות בשטח, להבין היכן עובר תוואי קו החשמל, ולבצע את החיבורים הנדרשים לצורך הקמת עמדת הטעינה.

התקנת עמדת טעינה לרכב בבית משותף

בית משותף לעומת זאת, הוא סיפור אחר מכמה סיבות;

ראשית כל, יש לקבל הסכמה מסוימת של השכנים, ולכן בטרם פנייתכם אלינו, הרי שכדאי לפנות או לעורך דין או להיוועץ עם חברת האחזקה שמתחזקת את הבניין.

לאחר שכל הנושא לובן בין השכנים, הרי שעלינו להבין מהיכן לקחת את נקודת החשמל. נוסף על כך, יש להוסיף במקרים רבים שעון מונה חשמל ולהוציא מלוח החשמל מעגל עם מונה חשמל ומפסק.

נציין כי במקרים בהם הבניין מנוהל על-ידי חברת אחזקה, הרי שגם התקשורת שלנו תתקיים מולה, לראות היכן עורכים את קו החשמל, לבחון את לוח החשמל והתאמתו לעמדת הטעינה וכיוצא בזאת.

התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי

נסכם את השלבים בטרם ההתקנה

נעשה לרגע סדר בדברים, ונמנה את התהליך הנדרש עבורנו לצורך התקנת עמדות טעינה לרכבים חשמליים:

  • בדיקה מקדימה ע"י חשמלאי לצורך בחינת תשתית החשמל ותוואי הקו
  • בדיקת לוח החשמל ומידת התאמתו לשירות
  • הוספת מפסק מתאים ללוח החשמל
  • הצבתה והתקנתה של העמדה במיקום המוסכם על הלקוח/ה
  • חיבורה של העמדה ובחינת תקינותה המלאה
  • סוגי עמדות טעינה לרכבים חשמליים

לעמדת טעינה ישנם כמה וכמה סוגים, אך ניתן לחלקם באופן גס לשניים:

עמדת טעינה לרכבים חשמליים המצריכה פחת TYPE B, זהו פחת מיוחד שאין אותו בבתים והוא מגן ממתח ישיר. וישנן עמדות טעינה המגיעות עם הפחת וההתקן כבר ישנו בפנים.

הסיבות לבחירה בין עמדה כזו לאחרת משתנות בהתאם למאפיינים המצויים בשטח.

על אף שמדובר במידע טכני מורכב יחסית, הרי שעודנו רוצים להדגיש זאת מן הסיבה הבאה: הפחת משנה את המחיר כשעלותו בלבד הינה 1,500 ₪ פלוס מע"מ. לעתים המחיר הראשוני עלול לתעתע, ולכן מומלץ להתייעץ עמנו קודם לכן, ולהבין את ההוצאה העתידית באופן מדויק יותר.

התאמה תשתיתית להתקנת שקע טעינה לרכב חשמלי

חשוב לציין כי זוהי לרוב תהיה המלצה בלבד; אם ישנה אפשרות, מומלץ להעביר קו המתאים לצריכה תשתיתית עבור רכבים חשמליים הבאים.

נדמה זאת לתשתית אינטרנט חזקה בישראל שאיננה מותאמת עדיין למכשירים הקיימים. אותו הדבר רק ברכבים חשמליים. תשתית שלא תגביל אתכם בראייה לעתיד.

זה מעט יקר יותר, אבל כדאי ומומלץ (ונשוב ונאמר – אין זו חובה).

האם ישנו מחיר אחיד במידה מסוימת לשירות שכזה?

להתקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי מחיר המשתנה לפי התנאים הקיימים בשטח.

הדבר תלוי במגוון רחב של גורמים החל מן התוואי של הקו, דרך בדיקת הלוח (והאם צריך לערוך לו התאמה או הגדלה), האם ישנו צורך בעמדה עם פחת TYPE B מובנה או לא (דבר אשר עשוי לייקר את התהליך) וכיוצא בזאת.

ניתן לשלוח לנו פרטים בוואטסאפ, וכן לצלם לנו את לוח החשמל כדי שנוכל לספק הערכה מדויקת יותר באשר להוצאה הצפויה.

כדאי להוסיף כי המרחק והתוואי של מערכת החשמל, אף הם משחקים תפקיד; מהו אורך הקו? היכן עובר התוואי? כיצד נבצע את ההתקנה הסמויה? (חשוב לדעת כי התקנת קו להתקנת שקע טעינה לרכב חשמלי מוכרח להיעשות באופן סמוי, על-פי חוק).

אם ננסה לסכם זאת: כמה עולה התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי?

לעמדת טעינה לרכבים חשמליים מחיר המתחיל מ-2,000 ש"ח + מע"מ.

חשוב להסתייג בכל עת ולומר כי זה תלוי בפרמטרים רבים:

  • האם יש מקום בלוח החשמל? כי אנו מוסיפים עוד שני מפסקים
  • איזה סוג של עמדה רכשתם? ואם טרם רכשתם הרי שניתן להתייעץ איתנו
  • מהו התוואי שבו נעביר את החשמל? האם יש תנאי שטח מאתגרים? או שמא ניתן לעשות זאת באופן מהיר?
  • בנוסף לבחירתכם האפשרות ליצירת תשתית 3X16 אמפר אל מול תשתית 3X32 שלמעשה תכין אתכם לקראת הטכנולוגיות העתידיות הקרובות.

נדגיש ונאמר שאתם יכולים להתייעץ איתנו בכל שאלה.

וטיפ קטן לסיום

מומלץ להטעין את הרכב במהלך הלילה.

זאת כיוון שלעתים הטענת הרכב במהלך היום מובילה לקפיצה בחשמל. הדבר נכון כל שכן בשעות הערב כשכולם רואים טלוויזיה, מדליקים את הדוד החשמלי ומדליקים את האור.

הטעינו את הרכב שלכם החל מחצות הליל, והיו סמוכים ובטוחים כי החשמל ימשיך לשרת אתכם נאמנה 🙂

התייעצו איתנו

בכל שאלה והתייעצות, אנו בחשמל וזרם מזמינים אתכם ליצור עמנו קשר טלפוני או להשאיר פניה באתר.

נשמח לעמוד לשירותכם בכל עת.

המידע עשוי להועיל לאדם נוסף? שתפו אותו :)

דילוג לתוכן