בס"ד

ביחד ננצח

התקנת עמדת טעינה לקיה

אם בתחילת הדרך, עמדת טעינה לרכב חשמלי הייתה מיועדת עבור דגמים מאוד מסוימים, הרי שכיום אנו יכולים לראות יותר ויותר דגמי רכבים שונים שיוצאים גם במהדורה חשמלית.

האפשרות שלנו לתרום לאיכות הסביבה ובו-זמנית גם לחסוך הון תועפות בהוצאות החודשיות על הדלק, מביאה עמה רוח חדשה ומעודדת עוד ועוד אנשים לרכוש לעצמם רכבים חשמליים.

אולם עודנו מדובר בנושא שנחשב לחדש בנוף, ולכן על אף מספר עמדות הטעינה החשמליות הציבוריות הקיימות, הרי שרבים מבעלי ובעלות הרכבים מבקשים להתקין לעצמם עמדת טעינה פרטית או לשימושיהם של דיירים  נוספים במבנה המשותף.

אם ברשותכם רכב חשמלי של קריה, הרי שאנו בחברת החשמל והזרם שמחים להציע שירות מקצועי להתקנת עמדת טעינה לקיה בכפוף לכל התקנים המחמירים ובמחירים הוגנים במיוחד.

עמדת טעינה חשמלית לקיה

שירותי התקנת עמדות טעינה לרכבי טסלה

אנו בחברת החשמל והזרם מתמחים בהתקנת עמדות טעינה לרכבים חשמליים בכפוף לתקנות המחמירות הנהוגות במדינת ישראל.

את ההתקנה אנו עורכים הן בבתים פרטיים והן בבתים משותפים (בנייני מגורים) ובהם נדרשת מלאכת מחשבת לאיתור המיקום המדויק שבו תוקם עמדת הטעינה.

לצד שירותי ההתקנה בפועל, אנו מספקים ללקוחותינו ייעוץ מקצועי מקדים, וזאת כדי להבטיח את הבחירה הנכונה ביותר לעמדת הטעינה.

מי מוסמך בהתקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי?

לאור העובדה שחשמלאים מוסמכים מחזיקים בסמכות לביצוע עבודות בגובה מתח של עד 30X80 אמפר, הרי שזהו איש המקצוע שיתקין עבורכם את תחנת הטעינה מתחילת התהליך ועד לסיומו.

התקנתה של עמדת טעינה חשמלית לקיה מוכרחה להיעשות בכפוף לכל התקנות המחמירות ביותר המושתתות על-ידי חברת החשמל.

כך לשם הדוגמה, עלינו לתכנן את תוואי החשמל כך שהוא יועבר באופן המוטמן ומוסתר מפני גישתם של אנשים עוברים ושבים. עבודה שכזו שלא תתבצע בכפוף לתקנות, אמנם לא תגרע מתקינות העמדה החשמלית, אך היא בהחלט תסכן את הציבור ותיחשב לרשלנית  ומסוכנת.

מהם שלבי ההתקנה של עמדת הטעינה?

ישנם מספר שלבים אותם יש לערוך למען התקנה נכונה ובכפוף לתקנות הנהוגות בישראל.

נוסף על כך, נאמר כי ישנן הנחיות נוספות מטעם היצרן, ואחריהן ממוכרח החשמלאי המוסמך ללכת ולעקוב בכל עת ועת.

1. חיבור עמדת ההטענה ללוח החשמל

עמדת טעינה חשמלית לרכב קיה צריכה להתחבר הישר אל תוך לוח החשמל של המבנה. במקרים מסוימים הרי שיהיה מדובר בבית פרטי, ובמקרים אחרים יהיה מדובר במבנה משותף.

עם חיבור עמדת הטעינה אל לוח החשמל, יש להתקין בנוסף מפסק זרם ייעודי הנדרש בעבור יצירת קו החשמל המחבר בין המבנה לבין עמדת ההטענה לקיה.

חשוב לנו להתייחס לשאלה נפוצה הנכונה הן להתקנת עמדה לטסלה והן  להתקנת עמדה עבור רכבים נוספים. ניתן ואפשרי בהחלט להתקין את העמדה הן עם חיבור חד פאזי והן עם חיבור תלת פאזי.

המלצתנו היא שאם בחרתם לשדרג את המבנה עם עמדת טעינה לרכב, הרי שמומלץ גם להשקיע מעט יותר ולשדרג את מערכת החשמל עם מעבר לחיבור תלת פאזי אשר ימנע את ההיתכנות של עומס חשמל.

טיפ זהב: הטעינו את הרכב במהלך שעות הלילה, אז דיירי הבית אינם צורכים כמעט חשמל.

2. יצירת התוואי והתקנת העמדה

התקנת עמדת טעינה לקיה צריכה להיעשות בהתאם להבנת תוואי החשמל של המבנה.

הדבר נכון הן לבתים משותפים והן לבתים פרטיים; עלינו לבחון ולהבין בקפידה את התוואי, וכך לסלול את קו החשמל מלוח החשמל ועד למיקום המדויק בו נוכל ונרצה למקם את העמדה עצמה.

לצורך יצירת התוואי ומציאת המיקום המוסכם על כל הדיירים, הרי שיש לבחון זאת ראשית כל עם דיירי המבנה, זאת כמובן במקרים של בתים משותפים בלבד.

מגוון של יתרונות

התקנת עמדת טעינה לקיה מביאה עמה יתרונות למכביר, מנוחיות ועד לחיסכון בכסף:

  • מהירות הטעינה – מהירות הטעינה של עמדת טעינה פרטית היא איטית יותר. מדוע זה יתרון? כיוון שהעמדות הציבוריות המהירות יותר, אמנם נועדו לצמצם את ההמתנה בתור, אך לצד זאת הן פוגעות בסוללה ומקצרות את חייה.
  • טעינה במתח נמוך חוסכת כסף – ההוצאה שלכם עבור החשמל בעמדת טעינה פרטית תהיה נמוכה יותר מזו שתשלמו בעמדת טעינה ציבורית.
  • לא צריך לחשוש לצאת עם הרכב – זהו אחד מן ההיבטים שלבסוף משכנעים יותר ויותר נהגים ונהגות לרכוש עמדת טעינה פרטית. החשש מפני נסיעה ללא סוללה מלאה. עם עמדה פרטית, תוכלו להטעין את הרכב במלואו לאורך הלילה, ולצאת לנסיעה בטוחים ונינוחים.

מה צפי הזמנים להתקנה?

ההתקנה עצמה אמורה לקחת עד יום לכל היותר. זאת על אף הסברה שמא מדובר במלאכת שיפוצים ותשתיות בשל יצירת קו  התוואי של החשמל.

אנו נבקש כמובן לבחון קודם כל את האזור המיועד להתקנה, וזאת כדי להבין את מערכת החשמל. במרבית המקרים הרי שניתן לצאת אל הדרך ולהתקין את העמדה. עם זאת, לעתים ייתכן ויהיו פעולות מקדימות אותן נצטרך לעשות למען התאמת מערכת החשמל לעמדה החדשה.

התייעצו איתנו

בכל שאלה והתייעצות בנושא התקנת עמדת טעינה לקיה, ניתן לפנות אלינו טלפונית, להשאיר פניה באתר או לכתוב לנו בוואטסאפ.

המידע עשוי להועיל לאדם נוסף? שתפו אותו :)

דילוג לתוכן