בס"ד

ביחד ננצח

זליגת חשמל בבית

חוסר תקינות של מערכות החשמל בבית עלולה לגרום לסכנת שריפה, או אפילו סכנת חיים. אחד המצבים המסוכנים ביותר הוא זליגת חשמל בבית, שעלול לגרום לבעיות שונות, ודורש טיפול מקצועי. כאן נגלה מה זו בדיוק זליגת חשמל, למה היא עלולה לגרום, וכיצד ניתן לפתור את הבעיה על הצד הטוב ביותר.

מה זאת זליגת חשמל?

זליגת חשמל בבית כשמה כן היא: מצב שבו הזרם החשמל במערכות החשמל יוצר מהנתיב שלו, ומבצע סגירה בפריטים שאינם פריטי חשמל, כמו ריהוט. כאשר החשמל אינו נשמר בתוך מערכות חשמליות, הוא עלול לפגוע בפריטים שונים, וגם באנשים ששוכנים בבית, ולכן המצב דורש טיפול מהיר ומקצועי.

סימנים לזליגת חשמל

כמו עם בעיות אחרות במערכות חשמל, ישנם מספר סימנים לכך שיש לכם זליגת חשמל בביתכם:

תחושה של התחשמלות בעת מגע עם מוצרי חשמל

כאמור, חשמל מחפש מוצא כאשר הוא זולג החוצה מהנתיב שלו. כתוצאה מכך, הזרם מתפשט על משטחים מתכתיים, כמו מוצרי חשמל, ובעת מגע עם המוצרים האלו אתם תרגישו התחשמלות.

קפיצת הפקק החשמלי (ממסר הפחת)

סימן מובהק נוסף לזליגת חשמל הוא קפיצה של הפקק החשמלי בבית. כאשר מפעילים מכשיר חשמלי שיש בו זליגה, לוח החשמל שאחראי על הזרמת החשמל בבית מקפיץ את הפקק. זה קורה מפני שהמערכת מזהה קפיצה חריגה בצריכה חשמל בנקודה מסוימת, ולכן היא משביתה את החשמל.

היעדר הארקה

הארקה היא כבל חשמלי שמותקן בנקודות חשמל בבית, ויורד מתוך שקעים אל תוך האדמה. המטרה של הארקה היא למנוע זליגת חשמל, והיעדר הארקה יגרום לזליגה. היעדר הארקה עלול להיגרם כתוצאה מחיתוך של חוטי הארקה, או בשל התקנה לא תקינה של כבלי חשמל. כך או כך, התוצאה היא זליגת חשמל.

תיקון זליגת חשמל באופן מקצועי

זליגת חשמל כשלעצמה היא מצב מסוכן, אך בשילוב עם מים – הסכנה גדלה פי כמה. ישנם לא מעט מקרים שבהם אנשים חוו התחשמלות כתוצאה ממפגש של מים ושל חשמל חופשי, כך שחשוב לטפל בבעיה בהקדם, עם חשמלאי מקצועי.

תיקון של זליגת חשמל בבית צריך להתבצע על ידי חשמלאי מוסמך ומקצועי בלבד לצורכי בטיחות. בנוסף, תיקון ללא רישיון בתוקף מהווה עבירה פלילית, כך שעליכם להשתמש בשירות של חשמלאי מוסמך בלבד. תיקון של זליגת חשמל זמין לכם בכל עת עם חברת 'החשמל והזרם', ואיתנו תיהנו משירות מקצועי עם צוות חשמלאים מקצועי ואמין.

שירותי חשמל מקצועיים עם חברת החשמל והזרם

אם אתם חושדים שיש לכם זליגת חשמל בביתכם, אל תחכו. פנו בהקדם האפשרי לחשמלאי מקצועי כדי לבחון את המצב ולתקן אותו.

אם אתם מחפשים שירות של חשמלאי מוסמך ומורשה, חברת החשמל והזרם כאן עבורכם. החברה שלנו מספקת שירות בפתח תקווה ואזור השרון, עם ניסיון עשיר בתחום. הצוות המקצועי שלנו יגיע אליכם בהקדם, ואנו נבצע את התיקונים הנדרשים במחירים נוחים במיוחד.

אתם מוזמנים לפנות אלינו בכל עת, ונשמח לסייע לכם ליהנות ממערכות חשמל תקינות ומשקט נפשי ובטיחות בביתכם.

המידע עשוי להועיל לאדם נוסף? שתפו אותו :)

דילוג לתוכן