בס"ד

ביחד ננצח

חיבור חשמל לדירה חדשה

הכניסה לדירה החדשה שרכשתם היא ללא כל ספק אירוע רב משמעות ומרגש בחייכם, אך הוא מלווה גם בעיסוקים נלווים של רישומים וחיבורים לשירותים חיוניים. לכל דירה חדשה נדרש חיבור לרשת החשמל. מדובר בחלק בלתי נפרד מהעבודות על המבנה. במאמר שלפניכם אנחנו מביאים את התהליכים הנדרשים בדרך לאספקת החשמל לביתכם החדש.

התהליך

חיבור הדירה החדשה לחשמל אמור להיות תהליך פשוט. הצעד הראשון הוא ליצור קשר עם חברת החשמל חשוב שיהיו בחזקתכם מסמכי הזיהוי שלכם, חוזה או הוכחת רכישה והחשוב מכולם "טופס 2".

טופס 2 הוא אישור רשמי אשר ניתן על ידי רשויות הבנייה המקומיות לשם אישור והסדרת עבודות בנייה מסוימות. מטרתו להבטיח את עמידת מיזם הבנייה בקודי הבנייה, תקנות האזור ותקני הבטיחות. חברת החשמל אינה רשאית לחבר את דירתכם החדשה ללא טופס 2. בנוסף לטופס 2 עליכם לציין עם הבקשה את תכנית החשמל הדירתית. תכנון מערכת החשמל הדירתית חייבת להיעשות על ידי חשמלאי מקצועי ומוסמך. תכנית שכזו תאפשר לכם לנהל את התצרוכת החשמלית בצורה חכמה וחסכונית ולמנוע תקלות.

כמו כן עליכם לציין את גודל החיבור המבוקש – גודל החיבור תלוי בכמות המכשירים החשמליים אותם אתם מתפעלים על בסיס קבוע, וצריכתם יחד צריכה להיות ברמה שלא תגרום לניתוקים או לתקלות ברשת החשמל. היא קובעת מה הוא מקסימום ההספק שניתן לצרוך בו זמנית (חד פאזי, תלת פאזי וכו') ולהציג טופס 4 שמאפשר לחברת החשמל לבדוק תקינות.

חשמלאי מקצועי מוסמך

לפני חיבור החשמל, חובה להעביר את החיווט הדירתי בדיקה יסודית בצורה מקצועית. בדיקה זו נועדה להבטיח שהחיווט עומד בכל תקני הבטיחות הנדרשים.

במהלך הבדיקה על ידי החשמלאי המקצועי הוא יבצע את התיקונים הנדרשים (אם יהיו כאלה) על מנת להבטיח את בטיחותכם. את החשמלאי רצוי להזמין ברגע שבידיכם ישנם כל המסמכים הדרושים.

הגדרת המונה

לאחר שהענקתם לחברת החשמל את המסמכים, ובהם תכנית מערכת החשמל החתומה על ידי חשמלאי מקצועי, תשלח חברת החשמל בודק מטעמה לשם אישור סופי.

לאחר האישור המיוחל יותקן בדירתכם המונה שמטרתו למדוד את כמות החשמל הנצרכת שתקבע את גובה חשבון החשמל שתקבלו.

סיום החיבור

לאחר התקנת המונה, מגיע השלב האחרון – חיבור הדירה לרשת החשמל הראשית. החשמלאי יבצע את החיבורים הנדרשים על מנת להבטיח כי דירתכם תקבל אספקת חשמל קבועה.

חישובי עלויות

התשלום לחברת החשמל – חשוב לדעת שחברת החשמל לא תבצע את החיבור לפני קבלת התשלום. גובה התשלום ואופי התשלום נקבע על ידי חברת החשמל והיא חייבת לחבר את דירתכם לרשת החשמל תוך 30 יום מהתשלום.

התשלום לחשמלאי – תלוי בהיקף העבודה.

סיכום

חיבור דירה חדשה לרשת החשמל הוא אמנם הליך פשוט אך חשוב לעשותו על פי הסדר. מסירת כל הטפסים הנדרשים הזמנת חשמלאי מקצועי, בדיקת החיווט, הקמת המונה וסיום החיבור.

ביצוע כל השלבים תוך הקפדה על עבודה עם חשמלאים מוסמכים ומקצועיים תבטיח חיבור חשמלי בטוח ואמין.

המידע עשוי להועיל לאדם נוסף? שתפו אותו :)

דילוג לתוכן