בס"ד

ביחד ננצח

למה החשמל קופץ?

"קפיצה" של חשמל, כלומר הפסקת חשמל פתאומית בבית או בחדרים מסוימים, היא בעיה נפוצה למדי; מדובר במצב שקורה מדי פעם בבתים ובמבנים אחרים, אך אם החשמל קופץ באופן תדיר, ייתכן שיש בעיה.

כדי לפתור את הבעיה, חשוב לדעת למה החשמל קופץ, וכאן נענה על השאלה.

למה החשמל קופץ? הסיבות הנפוצות ביותר

אם אתם תוהים למה החשמל קופץ בבית, אלו הסיבות הנפוצות ביותר:

  • מזג אוויר: סופות רעמים, גשמים עזים ומזג אוויר קשה אחר עלול להפיל את קווי החשמל ולגרום להפסקות חשמל פתאומיות.
  • עומס יתר: חיבור של יותר מדי מכשירים לשקע או מעגל בודד עלול לגרום לעומס יתר של המעגל, וכתוצאה מכך להפסקת חשמל.
  • תקלה בציוד: ציוד חשמלי, כגון שנאים, מפסקים ומתגים, עלול לחוות תקלות, ולגרום להפסקות חשמל.
  • בעלי חיים: בעלי חיים, כגון חולדות או ציפורים, עלולים לגרום להפסקות חשמל על ידי מגע עם ציוד חשמלי.
  • טעויות אנוש: תאונות, כמו מכונית שמתנגשת בעמוד שירות או עובדי בניין שחותכים בטעות קווי חשמל, עלולות לגרום להפסקות חשמל.
  • תחזוקה: לפעמים, החשמל עשוי לקפוץ לצורכי תחזוקה או שדרוגים למערכת החשמל. במקרים האלו חברת החשמל יוזמת הפסקות חשמל כדי לבצע את פעולות התחזוקה, ולרוב היא מודיעה על כך מראש.
  • עומס יתר של המערכת: בתקופות של ביקוש גבוה, כמו ימי קיץ חמים בהם אנשים רבים משתמשים במיזוג אוויר, מערכת החשמל עלולה לחוות עומס יתר, וכתוצאה מכך נגרמות הפסקות חשמל.

מה לעשות אם החשמל ממשיך לקפוץ?

אם החשמל ממשיך לקפוץ, הנה כמה צעדים שאתם יכולים לנקוט כדי לנסות לפתור את הבעיה:

בדקו את המפסק הראשי: הדבר הראשון שצריך לבדוק הוא המפסק החשמל הראשי. ודאו שהוא במצב "מופעל" ושאף אחד מהמתגים אינו במצב "כבוי". אם אתם מגלים שהמפסק מנותק, ייתכן שיהיה עלכם לאפס אותו. עם זאת, אם המפסק נדלק שוב ושוב, זה יכול להיות סימן לבעיה חשמלית חמורה יותר, וכדאי לפנות לחשמלאי.

בדקו את המכשירים החשמליים בביתכם: מכשירים פגומים או תקולים עלולים גם לגרום להפסקות חשמל. נתקו את כל המכשירים שלכם ואז חברו אותם בחזרה לחשמל, אחד בכל פעם, כדי לבדוק אם החשמל נכבה שוב. אם אחד מההמכשירים שלכם גורם לבעיה, עליכם לתקן או להחליף אותו.

טיפול בבעיות חשמל עם חשמלאי מוסמך

כעת שאתם יודעים למה החשמל קופץ בבית, ומה הצעדים הראשונים שצריך לבצע, מומלץ לבצע את הפעולה החשובה ביותר: קריאה לחשמלאי מקצועי. חשמל שמתנתק באופן קבוע יכול לנבוע בגלל בעיה חמורה בחשמל שלא ניתן, וגם לא מומלץ, לתקן לבד. בעיות חשמל עלולות לגרום לדליקות, או לנזקים נוספים במקורות חשמל בבית, ולכן יש לנקוט במשנה זהירות, ולהיעזר בשירות של חשמלאי מקצועי ומוסמך.

ב"החשמל והזרם" זמין לכם שירות מקצועי בכל עת, עם חשמלאי מוסמך מיומן ומנוסה. אנו מספקים שירות באזור פתח תקווה והשרון, ובודקים כל בעיה באופן פרטני. אתם מוזמנים לפנות אלינו בכל עת, וליהנות משירות מקצועי, בטיחותו ומותאם אישית בכל עת.

המידע עשוי להועיל לאדם נוסף? שתפו אותו :)

דילוג לתוכן