בס"ד

ביחד ננצח

למה לא להשתמש במפצלי חשמל?

מפצל חשמל הוא מכשיר חשמלי המאפשר לחבר מספר מכשירים אלקטרוניים לשקע חשמל יחיד.

הוא מורכב מרצועה של שקעי חשמל עם כבל מתח המתחבר למקור החשמל הראשי. מפצלי חשמל משמשים בדרך כלל בבתים, במשרדים ובמקומות אחרים שבהם יש צורך לחבר מספר מכשירים אלקטרוניים ולהפעיל בו-זמנית.

למרות שמדובר במכשירים שימושיים, לא תמיד מומלץ להשתמש במפצל חשמל; כאן נסביר למה לא להשתמש במפצלי חשמל, וכיצד תוכלו לבדוק אם עדיף לכם להימנע מהמכשירים האלו.

התפקיד של מפצל חשמל

כאמור, מפצלי חשמל נועדו לחבר מספר מכשירים חשמליים לשקע יחיד. בנוסף, מפצלי חשמל מסוימים כוללים תכונות נוספות, כגון הגנה מפני פרצי מתח, המסייעת להגן על המכשירים האלקטרוניים שלכם מפני פרצי מתח שעלולים להזיק להם. בחלק מהמפצלים יש גם טיימרים מובנים או מתגי הפעלה/כיבוי, שיכולים לעזור לכם לחסוך באנרגיה על ידי כיבוי מכשירים כאשר הם לא בשימוש.

לא כל מפצלי החשמל הם זהים, וייתכן שחלקם לא מתוכננים להתמודד עם צורכי החשמל של מכשירים אלקטרוניים מסוימים. לפני השימוש במפצל חשמל, עליכם לבדוק את דירוג ההספק המרבי שלו כדי לוודא שהוא יכול להתמודד בבטחה עם המכשירים שאתם מתכננים לחבר אליו.

אז למה לא להשתמש במפצלי חשמל?

למרות שמפצלי חשמל מהווים דרך נוחה להפעיל מכשירים אלקטרוניים מרובים משקע יחיד, ישנם מצבים שבהם לא בטוח או לא מומלץ להשתמש במפצל, מהסיבות הבאות:

  • עומס יתר: אם מחברים יותר מדי מכשירים בעלי הספק גבוה למפצל חשמל, אתם עלולים להעמיס על המפצל ולגרום לשריפה או נזק למכשירים האלקטרוניים שלכם.
  • אי תאימות: לא כל המכשירים האלקטרוניים תואמים למפצלי חשמל. מכשירים מסוימים, כגון מקררים, מזגנים וכלי עבודה חשמליים, דורשים חיבור ישיר לשקע חשמל ואין לחבר אותם למפצל חשמל.
  • מפצלי חשמל פגומים: אם מפצל חשמל אינו תקין, זה עלול להוות סכנת שריפה. חשוב לבדוק את מפצל החשמל שלכם באופן קבוע ולהחליף אותו אם אתם מבחינים בסימני נזק או בלאי.
  • החלפת כבל מאריך: אין להשתמש במפצלי חשמל כתחליף לכבל מאריך, מכיוון שהם אינם מיועדים לשימוש ארוך טווח וייתכן שלא יוכלו להתמודד עם דרישות החשמל של מכשירים מסוימים.

באופן כללי, מומלץ שלא לחבר מכשירים חשמליים בעלי צריכה אנרגטית גבוהה למפצלי חשמל: תנורים, מקררים, מחשבים ומכשירים אחרים אינם מתאימים, ואינם צריכים להיות מחוברים למפצל חשמלי.

שימוש במפצלי חשמל באופן בטיחותי

כעת שאתם יודעים למה לא להשתמש במפצלי חשמל, חשוב לדעת כיצד לשמור על בטיחות חשמלית בביתכם, ובכל מקום אחר שבו אתם נמצאים. כדי ליהנות מהיתרונות של מפצלי חשמל, חשוב לדעת היכן למקם אותם, אילו מפצלים הם בטיחותיים וכיצד להשתמש בהם.

כאן בחברת 'החשמל והזרם' זמין לכם שירות מקצועי של חשמלאי מוסמך בכל תחום: אנו מבצעים בדיקות ותיקונים בעת הצורך, לרבות בדיקות של מפצלים ומוצרי חשמל אחרים. אתם מוזמנים לפנות אלינו בכל עת וליהנות משירות מקצועי שיאפשר לכם להשתמש בחשמל באופן מיטבי ובטיחותי כאחד.

המידע עשוי להועיל לאדם נוסף? שתפו אותו :)

דילוג לתוכן