בס"ד

ביחד ננצח

מהי בדיקת רציפות הארקה?

הארקה חשמלית נכונה היא אחד החלקים החשובים ביותר בכל מערכת חשמל בטוחה. בהתקנה נכונה, חוט הארקה יכול למנוע התחשמלות או שריפות בבתים או במשרדים. חוט הארקה מספק זרם עם נתיבים חלופיים כדי למנוע התחשמלות במקרה של נחשולי מתח. כל מערכות החשמל זקוקות לחוט הארקה כדי למנוע קצר חשמלי.

בזמן קצר חשמלי, יספק חיבור חוט הארקה זרם עם נתיב בטוח, בעל התנגדות נמוכה, כדי למנוע נזק. חוטי הארקה אינם נושאים זרם חשמלי בדרך כלל. כל מעגל חשמלי צריך להיות שלם כדי שהזרם יזרום, וההארקה מספקת נתיב חזרה למעגל. ההארקה היא חיבור חשמלי מלאכותי בין גוף מוליך שמבודד חשמלית מגוף האדמה לבין האדמה עצמה.

בדיקת רציפות הארקה

בדיקה זו נחשבת ובצדק רב, לתהליך חיוני ועקרוני בכל בדיקות התחזוקה החשמליות. מטרתו להבטיח את תקינותה של מערכת ההארקה, לבדוק אם חיבור הארקה קיים ובעל עכבה נמוכה, החיונית לבטיחות מערכות החשמל. בדיקה זו נעשית מתוך מטרה להגן על בטחון המשתמשים במכשירי חשמל מתכתיים (תנור, מיקסר, מכונת כביסה ועוד).

בעת ביצוע בדיקת רציפות הארקה רצוי מאד לבדוק גם את תקינותם של המכשירים עצמם. על ידי ביצוע בדיקה זו, מוודא החשמלאי המוסמך שחיבור ההארקה שלם. כאמור מדובר בהליך חיוני להגנה הן על המשתמשים בציוד החשמלי מפני הסכנות האורבות כתוצאה מתקלות חשמליות, כמו גם על הציוד עצמו.

מהי התנגדות הקרקע?

התנגדות האדמה היא המדד להתנגדות לזרימת זרם במעגל חשמלי. כוח שמונע את הזרם. כאשר מודדים את מערכת ההארקה, רוצים שהתוצאה תהיה אפס, על מנת להיות בטוחים שאין התנגדות, וזרמי החשמל התקולים (אם יש) זורמים בחופשיות, כפי שהם צריכים לעשות, לאדמה.

התנגדות האדמה היא ההתנגדות בין אלקטרודת ההארקה לאדמה עצמה, והיא נמדדת על ידי הכנסת אלקטרודה לאדמה.

כיצד פועלת בדיקת המשכיות הארקה?

רציפות הארקה היא תהליך הבטחת נתיב רציף לזרימת זרם חשמלי לקרקע במקרה של תקלה.

במהלך בדיקת המשכיות ההארקה. מדידה זו מתבצעת על ידי מכשיר מדידה הנקרא "מד התנגדות". בודק התנגדות קרקע. מד אשר יוצר זרם חשמלי ומספק אותו לאלקטרודות המדידה כדי לחקות מקרה של זרם תקול שעלול להתרחש במעגל.

הפרש המתח שבין שתי האלקטרודות נותן את הקריאה שצריך כדי לאמת את ההתנגדות של הקרקע באותה נקודה.

לסיכום

בדיקת המשכיות הארקה חשמלית חיונית להבטחת בטיחותם ואמינותם של מערכת החשמל ומכשירי החשמל לשם הגנה על המשתמשים. כאשר ההארקה מתפקדת ביעילות היא תמנע, ברוב המקרים, התחשמלות, התלקחות ושרפה ונזקים לציוד החשמלי.

בדיקת רציפות ההארקה קבועה על ידי חשמלאי מומחה תוכל לזהות בזמן כל בעיה ולפעול על מנת למנוע את הסכנות.

בכל בדיקת חשמל הינכם מוזמנים לכתוב לנו בוואטסאפ, ליצור עמנו קשר טלפוני או להשאיר פניה באתר.

המידע עשוי להועיל לאדם נוסף? שתפו אותו :)

דילוג לתוכן