בס"ד

ביחד ננצח

מהי ביקורת חברת חשמל?

תכנון והתקנה של תשתיות חשמל במבנים חדשים צריך להתבצע על ידי חשמלאי מוסמך בלבד. לאחר הוצאה לפועל של תוכניות חשמליות במבנים חדשים, חברת החשמל צריכה לבצע ביקורת כדי לדעת אם ניתן להתקין מונה חשמל.

אם אינכם יודעים מה זו ביקורת חברת חשמל, כאן תקבלו את התשובות, ותגלו מה חשוב לדעת בנושא.

מהי ביקורת חברת חשמל?

ביקורת חשמל היא תהליך של הערכת מערכות החשמל והרכיבים של בניין או מבנה כדי להבטיח שהם עומדים בתקני בטיחות וביצועים. התהליך מתבצע בדרך כלל על ידי מפקח חשמל מורשה שהוכשר לזהות סכנות פוטנציאליות והפרות קוד הקשורות למערכת החשמל.

במהלך בדיקת חשמל, יבחן המפקח רכיבים שונים של מערכת החשמל, כגון לוחות החשמל, החיווט, השקעים, המתגים וגופי התאורה, על מנת לוודא שהם מותקנים כהלכה, מוארקים ותקינים. המפקח עשוי גם לבדוק שימוש נכון בחיבור והארקה חשמליים, הגנה מפני התחשמלות ועמידה בקודי בנייה ותקני בטיחות.

מטרת בדיקת החשמל היא לזהות מפגעים או ליקויים פוטנציאליים במערכת החשמל העלולים להוות סיכון לבטיחותם של דיירי הבניין או הקהילה הסובבת. זה יכול לכלול זיהוי מעגלים עמוסים יתר על המידה, מערכות חשמל מיושנות, חיווט לקוי וסכנות פוטנציאליות אחרות של שריפה או בטיחות.

בהתאם לתוצאות הבדיקה, המפקח רשאי להוציא דו"ח המפרט את כל הפרות הקוד או הליקויים שיש לטפל בהם. במידה שהכל תקין – ניתן יהיה להתקין מונה חשמל במבנה, וליהנות מפעילות חשמלית תקינה.

מתי יש לבצע ביקורת חברת חשמל?

ביקורת חברת חשמל מתבצעת במקרים הבאים:

  • בנייה חדשה: בדרך כלל נדרשת בדיקת חשמל עבור פרויקטים של בנייה חדשה כדי להבטיח שמערכת החשמל מותקנת על פי קודים ותקנים מקומיים וארציים.
  • שיפוצים או תוספות: אם אתם מתכננים לשפץ או להוסיף על מבנה קיים, ייתכן שתידרש בדיקת חשמל כדי לוודא שמערכת החשמל הקיימת יכולה להתמודד עם העומס הנוסף ושכל התקנות חשמל חדשות נעשות כראוי.
  • שדרוגי חשמל: אם אתם משדרגים את מערכת החשמל שלך, כגון התקנת לוח שירות חדש או שדרוג חיווט, ייתכן שיהיה צורך בבדיקה כדי לוודא שהרכיבים החדשים מותקנים בצורה נכונה ובטוחה.

מלבד המקרים האלו, לעתים יש לבצע חיבור של מונה לאחר שחברת החשמל כיבתה אותו (במקרים של חובות חשמל, למשל). גם במקרים האלו יש לבצע ביקורת חברת חשמל, ולוודא שהכל תקין כדי לחבר את המונה מחדש.

הזמנת ביקורת חשמל מקצועית 

בכל אחד מהמקרים למעלה חשוב לדעת מהי ביקורת חברת חשמל, וכיצד להתכונן אליה. הזמנה של ביקורת חשמל אפשרית רק על ידי חשמלאי מוסמך, ואצלנו תיהנו משירות מקצועי בכל עת.

חברת החשמל והזרם מספקת מגוון שירותי חשמל משנת 2017, עם צוות חשמלאים מקצועי ומוסמך. לצד שאר השירותים שלנו, אנו מבצעים בדיקות חשמל, תיקוני חשמל והזמנת ביקורת חשמל, ואתם מוזמנים לפנות אלינו בכל עת עבור שירות מקצועי מהסוג הזה.

המידע עשוי להועיל לאדם נוסף? שתפו אותו :)

דילוג לתוכן