בס"ד

ביחד ננצח

סיבות לממסר פחת קופץ

הפסקת חשמל בבית מהווה מטרד משמעותי, המשבש את התפקוד השגרתי של חיי היומיום. החל מהפרעה בתקשורת (אינטרנט טלוויזיה ושות') וכלה בדאגה משמעותית למצב המוצרים המאוחסנים במקרר ובמקפיא.

להפסקות החשמל יש לא מעט סיבות. הפסקות החשמל האזוריות עלולות להיגרם כתוצאה ממזג אויר סוער, פגיעות בשנאים, תקלות בחברת החשמל ועוד.

הפסקות החשמל הביתיות הן דבר נפוץ, תופעה שכיחה שעלולה להיגרם מסיבות שונות, וכשאנחנו לא יודעים את הגורם להן אנחנו חשים באי נוחות ובמתח. במאמר שלפניכם ננסה להסביר את הסיבות.

מהו ממסר פחת?

ממסרים הם מתגים המופעלים חשמלית, הפותחים וסוגרים את המעגלים על ידי קליטת אותות חשמליים ממקורות חיצוניים. הממסרים מקבלים אות חשמלי ושולחים את האות לציוד אחר על ידי הפעלה וכיבוי של המתג.

תפקידו של ממסר הפחת הוא לנתק את אספקת החשמל לכל הבית, אם הוא מזהה בעיה חשמלית המעידה על קצר ועלולה חלילה להוביל להתחשמלות. במילים אחרות, תפקידו של ממסר הפחת לנטר, לאותת על כשלים ברשת החשמל ובעת הצורך אף לנתק את אספקת החשמל לבית. מדובר באמצעי זהירות חיוני, המגן על המעגלים החשמליים מפני עומס יתר וקצר חשמלי.

הסיבות לקפיצת ממסר הפחת החשמלי

עומס יתר

כאשר יותר מדי מכשירים מחוברים למעגל בודד, עלול להיגרם עומס יתר. חשוב להקפיד לפזר את מכשירי החשמל על פני מעגלים שונים כדי להימנע מעומס יתר. עומס יתר עלול לגרום להתחממות וסכנת התלקחות.

קצר חשמלי

קצר חשמלי עלול להיגרם כאשר חוט חם בא במגע עם חוט ניטרלי, כתוצאה מכך נוצר נתיב בעל התנגדות נמוכה. מפסק הפחת יופעל על מנת למנוע נזק אפשרי למערכת החשמל.

מכשיר חשמלי פגום/ חיווט פגום

מפסק הפחת עלול לפעול גם בגלל מכשיר חשמלי פגום המחובר למעגל. חיווט מיושן או פגום, מתקשה לא אחת להתמודד עם העומס החשמלי, ועלול לגרום לקפיצת הפחת. חשוב לבדוק את כל המכשירים המחוברים כדי לאתר כל סימני נזק ולהחליפם.

הארקה

ההארקה היא פעולת חיבור מוליך, או חלקים מוליכים חשופים של מתקן, לאדמה.

כאשר חוט חי בא במגע עם משטח או ציוד מוארקים עלולה להתרחש עליית זרם פתאומית ולגרום למפסק הפחת לפעול. תקלות הארקה מסוכנות וחייבים לטפל בהן מידית.

לסיכום

"קפיצת" מפסק הפחת עלולה להיגרם מסיבות שונות כגון רכיבים פגומים, עומס יתר בעיות הארקה ועוד.

במקרה והדבר חוזר על עצמו חשוב מאד שחשמלאי מוסמך בעל רישיון יאתר את הסיבה המדויקת להפסקות הללו, על מנת למנוע נזק מתמשך של כלי החשמל שבביתכם, ולהבטיח את שלומכם.

המידע עשוי להועיל לאדם נוסף? שתפו אותו :)

דילוג לתוכן