בס"ד

ביחד ננצח

מעבר לתלת פאזי – למה זה כדאי? ומה זה תלת פאזי?

בעקבות עלייה במוצרי חשמל בעלי צריכה גבוהה, חלה בשנים האחרונות עלייה בביקוש של חיבור חשמלי תלת פאזי.

אם אתם לא מכירים את החיבור הזה ואתם יתרונותיו, כאן נעשה לכם סדר בנושא. מעבר לתלת פאזי – מה חשוב לדעת וכיצד תעשו את המעבר בצורה חלקה.

מה זה חשמל תלת-פאזי?

חשמל תלת פאזי מהווה סוג של הולכת כוח חשמלית, המשתמשת בשלוש צורות גל של זרם חילופין (AC) שמתקזזות בזמן בשליש מתקופתן. שלוש צורות הגל הללו נוצרות בדרך כלל על ידי שלושה מקורות כוח נפרדים אך מחוברים זה לזה, והן מועברות לאורך שלושה מוליכים נפרדים.

מערכות חד-פאזיות, שהיו עד לא מזמן הרווחות ביותר, מספקות עד 25 אמפר; מוצרי חשמל רבים כיום צורכים יותר חשמל מאשר בעבר, כך שצריכה מעבר ל-25 אמפר עלולה לגרום ל"קפיצות" חשמל. לכן, יש צורך פעמים רבות לעשות מעבר לתלת פאזי.

יתרונות של מעבר לתלת פאזי

היתרונות של חשמל תלת פאזי על פני חשמל דו פאזי הם רבים, ואלו המרכזיים שבהם:

  • קיבולת כוח גבוהה יותר: שידור כוח תלת פאזי יכול לשאת יותר חשמל למרחקים ארוכים מאשר הולכת כוח דו או חד פאזי. הסיבה לכך היא שהמערכת התלת פאזית מספקת אספקת חשמל קבועה יותר, מה שמביא לירידה במתח ומאפשרת שימוש יעיל יותר במוליכים.
  • העברת כוח יעילה יותר: המערכת התלת פאזית יעילה יותר מדו-פאזית מכיוון שהיא דורשת פחות מוליכים לאותה כמות הולכת כוח. הסיבה לכך היא שהמערכת התלת פאזית משתמשת בפאזות כדי לאזן את העומס, מה שמפחית את כמות הזרם הנדרשת להעברת הספק.
  • אספקת חשמל חלקה יותר: העברת כוח תלת פאזית מספקת אספקת חשמל עקבית יותר לציוד חשמלי, מה שמביא פחות בלאי של הציוד ותוחלת חיים ארוכה יותר. הסיבה לכך היא שהמערכת התלת פאזית מספקת חשמל בצורה חלקה ורציפה הממזערת את תנודות המתח ונחשולי הספק.
  • עלות נמוכה יותר: העברת כוח תלת פאזי היא לרוב זולה יותר מאשר דו פאזית מכיוון שהיא דורשת פחות מוליכים ופחות רכיבים כדי להעביר את אותה כמות הספק. בנוסף, קיבולת ההספק הגבוהה יותר של המערכת התלת פאזית יכולה להפחית את הצורך במספר מקורות כוח ושנאים.

כיצד ניתן לעבור למערכת חשמל תלת-פאזית?

לפני שמבצעים מעבר לתלת פאזי, יש לבדוק אם יש לכם מערכת כזו; לעתים מבני מגורים או מבנים פרטיים כוללים מערכות תלת פאזיות, כך שאין צורך לבצע את המעבר. לשם כך יש לבצע בדיקה עם חשמלאי מוסמך מקצועי, וכאן בחברת החשמל והזרם מחכה לכם שירות איכותי בתחום.

לצד הבדיקות הנחוצות בתחום, אנו מבצעים גם מעבר של מערכות חשמל לתלת-פאזי, תוך שימוש ברכיבים האיכותיים ביותר, ועם כל אמצעי הבטיחות הנדרשים. אנו כאן עבורכם בכל עת, לשירותי חשמל בפתח תקווה והשרון, פנו אלינו ונשמח לסייע לכם בכל סוגיה.

המידע עשוי להועיל לאדם נוסף? שתפו אותו :)

דילוג לתוכן